برای کمک به زلزله‌زدگان، گروه خونی O منفی اهدا کنید

1396/8/22

بشیر حاجی بیگی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مراکز انتقال خون سراسر کشور آماده خدمات رسانی به مناطق زلزله زده برای تامین خون و فرآورده های موردنیاز هستند.

وی اعلام کرد: ذخایر خون و فرآورده های آن در حال حاضر در کشور مطلوب است و از این جهت اطمینان داریم و خون مورد نیاز مصدومان زلزله غرب کشور تامین خواهد شد.

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: با توجه به اینکه در ایران تنها سه تا چهار درصد مردم گروه خونی O منفی دارند و این گروه خونی به عنوان دهنده عمومی اطلاق می شود قابل تزریق به تمام گروه های خونی است،بنابراین اهداکنندگان با گروه خونی O منفی در اولویت اهدای خون برای مناطق زلزله زده هستند و این افراد در اهدای خون پیش دستی کنند.

وی خاطر نشان کرد: پس افراد دارای گروه خونی Oمنفی می توانند برای اهدای خون به مراکز اهدای خون سراسر کشور مراجعه کنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت :همچنین گروه خونی Oمثبت در ایران شامل ۳۳درصد است و با توجه به اینکه بیشترین جمعیت عمومی کشور دارای این گروه خونی هستند ،این افراد نیز برای اهدای خون به مراکز اهدای خون سراسر کشور مراجعه کنند .

به گزارش ایرنا از شب گذشته ارسال واحد های خون از همدان، ایلام و کردستان به مراکز درمانی کرمانشاه آغاز شده بود .

زلزله غرب کشور تاکنون ۱۶۴ کشته و ۱۵۶۸ مصدوم داشته است.

به گزارش ایرنا شب گذشته در فاصله ساعت ۲۱ تا ۲۲ مناطق مرزی غرب کشور دو بار لرزید که زلزله دوم به بزرگای ۷.۳ ریشتر بود؛ در اثر این زمین لرزه مسیر ارتباطی سرپل ذهاب مسدود و خسارات زیادی به این مناطق بویژه روستاهای قصرشیرین، ازگله، تازه آباد، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب وارد شد که در این میان تعدادی از هموطنان کشته شده اند. همچنین در همین زمان زلزله ای در منطقه کردستان عراق هم روی داد و حتی این زلزله بیشتر مناطق کشور ایران و کشورهای همجوار را هم لرزاند.